CSR w IQZasady odpowiedzialnego biznesu wprowadzamy w życie w różnych obszarach naszej działalności: w relacjach z pracownikami, partnerami, społecznością lokalną. Konsekwentnie wdrażamy dobre praktyki i wierzymy, że jest to jedna z dróg efektywnego osiągania założonych celów.
W relacjach międzyludzkich stawiamy na partnerstwo i współpracę. Szanujemy wszystkich pracowników i partnerów i zawsze jesteśmy gotowi do dialogu. Stwarzamy pracownikom równe szanse rozwoju, liczymy się z ich zdaniem i konstruktywną krytyką, promujemy ciekawe inicjatywy i różnorodność w miejscu pracy - w 2012 roku dołączyliśmy do Sygnatariuszy Karty Różnorodności. Od kilku lat rozwijamy w firmie wolontariat pracowniczy, oparty przede wszystkim na kompetencjach pracowników, którymi dzielimy się ze społecznością lokalną wspierając instytucje pożytku publicznego i ich beneficjentów. Głównym celem naszych działań, jest wsparcie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w rozwijaniu ich pasji oraz zwiększaniu ich szans na rynku pracy. Na stałe współpracujemy ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Piasecznie, Fundacją SYNAPSIS, Stowarzyszeniem Serduszko dla Dzieci, Fundacją Miasto Słów oraz Domem Dziecka nr 13 w Otwocku. Byliśmy partnerem konkursu "100 Procent - Nagrody Wolontariatu Pracowniczego" realizowanego przez Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu. Nagrody i wyróżnieniaNasze działania i akcje społeczne zostały docenione w konkursach polskich i europejskich:
Kampania Społeczna Roku 2014 - wyróżnienie w kat. Akcje Zaangażowane Firm za film "Akcja pod Choinką" - warsztaty filmowe dla dzieci i młodzieży z SOSW w Piasecznie Kampania Społeczna Roku 2013 - nagroda w kat. marketing zaangażowany społecznie za projekt Paka dla Bezdomniaka dla Fundacji VIVA! Kampania Społeczna Roku 2012 - nagroda w kat. kampanie firm i fundacji firm za projekt „Zatrudnij ASa” KREATURA 2013 - nagroda w kat. reklama społeczna za projekt „Zatrudnij ASa” Golden Arrow 2013 – nagroda w kat. non-profit za projekt „Zatrudnij ASa” European CSR Award Scheme – wyróżnienie za projekt „Zatrudnij ASa” Od trzech lat nasze projekty umieszczane są w Raporcie Dobrych Praktyk, wydawanym co roku przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. |
Dobre praktyki
ZATRUDNIJ ASA
W ramach partnerskiej współpracy z Fundacją Synapsis wspólnie z agencją AtomClick opracowaliśmy innowacyjny program stażu dla jednego z uczestników projektu ZATRUDNIJ ASA. Aby przekonać pracodawców jak cennym pracownikiem może być AS postanowiliśmy go zatrudnić i pokazać co potrafi zrobić. Podczas dwutygodniowego stażu AS, zgodnie ze swoimi marzeniami, tworzył swój pierwszy film metodą poklatkową, promujący program Zatrudnij ASa oraz osoby z zespołem Aspergera jako potencjalnych pracowników. Chcieliśmy, aby staż ASa przyczynił się nie tylko do wzrostu akceptacji osób z zespołem Aspergera w naszej agencji, lecz również wśród innych pracodawców. Udało się. Projekt znalazł się w Raporcie Dobrych Praktyk opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, otrzymał wyróżnienie w europejskim konkursie European CSR Award, nagrodę główną w konkursie Kampania Społeczna Roku 2012 oraz statuetkę Golden Arrow w kat. Non-profit. Więcej o projekcie: http://bit.ly/ZRdyv FILM SPINACZ SZKOŁA W GHANIEJesteśmy partnerem projektu „Budujemy Szkołę w Ghanie” realizowanego przez Anię Goworowską (inicjatorkę) przy współpracy
z Fundacją Dzieci Afryki. W ramach wsparcia inicjatywy nasz zespół kreatywny zaprojektował ulotki i plakaty komunikujące akcję oraz zaproponował nazwę dla szkoły. Szkoła im. Ryszarda Kapuścińskiego w małej wiosce Bundoli w Ghanie została wybudowana i już funkcjonuje. Dzięki zebranym funduszom udało się także kupić przybory szkolne oraz włączyć światło w wiosce, która do tej pory była pozbawiona elektryczności (poprzez montaż paneli słonecznych). Została wybudowana także studnia. Zachęcamy do wsparcia inicjatywy i zapraszamy do śledzenia relacji na www.facebook.com/BudyjemyszkolewGhanie |
WSPÓŁPRACA z SOSW w PIASECZNIE
Od kilku lat współpracujemy ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Piasecznie, z którym realizujemy wiele projektów edukacyjno-integracyjnych pod hasłem "warsztaty kreatywne". W ramach warsztatów pracownicy IQ Marketing wspólnie z dziećmi i młodzieżą tworzyli już broszki filcowe, świeczki zapachowe, piekli babeczki, lepili pierogi, własnoręcznie tworzyli lizaki, animowane filmy poklatkowe, itp. Wspólnie uczymy się nowych rzeczy dobrze się przy tym bawiąc. Regularne spotkania integrują i mają ogromny wpływ na proces uspołeczniania. Dzieci mają kontakt z przedstawicielami różnych zawodów, uczą się pracy w grupie, wyrażania własnych emocji, odkrywania własnych talentów i możliwości. Co roku nasi pracownicy biorą też udział w akcji „Odpowiedz na list do Mikołaja” spełniając marzenia dzieci. Świąteczne warsztaty filmowe. 2015 Film "Gwiazdki z nieba"Świąteczne warsztaty filmowe 2014. Film "Akcja pod Choinką"Film "Akcja pod Choinką" został wyróżniony w konkursie Kampania Społeczna Roku 2014 w kat. Akcje Zaangażowane Firm. Jury doceniło wpływ projektu na wzrost własnej wartości wśród dzieci i młodzieży z SOSW oraz wzrost akceptacji siebie i akceptacji otoczenia. Więcej na: www.trzyw.pl/filmsosw
DZIEŃ Z PRZYSZŁOŚCIĄ Dzień z Przyszłością to projekt realizowany wspólnie z Fundacją Miasto Słów, jego celem jest wsparcie młodzieży z Domu Dziecka nr 13 w Otwocku we wkraczaniu w dorosłość, rozwijaniu pasji i zainteresowań oraz zwiększaniu szans na rynku pracy. Więcej na www.29lutego.org
Zobacz film z 29 lutego w IQ Marketing KONKURS 100 PROCENT – Nagrody Wolontariatu Pracowniczego Jesteśmy partnerem konkursu 100 Procent - Nagrody Wolontariatu Pracowniczego, realizowanego przez Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu. Celem konkursu jest nagradzanie i promocja najlepszych polskich praktyk wolontariatu pracowniczego, jak również rozwój oraz podnoszenie jakości wolontariatu pracowniczego w Polsce. Pracownicy agencji AtomClick i IQ Marketing, realizując wolontariat kompetencyjny, stworzyli identyfikację wizualną i komunikację konkursu, wdrożyli stronę internetową www.100procent.org.pl oraz wsparli organizację gali rozdania nagród. „Nasze zaangażowanie w projekt pokazuje, iż wolontariat pracowniczy nie jest już tylko domeną międzynarodowych organizacji. Cieszymy się, iż wykorzystując wiedzę i kompetencje naszego zespołu mogliśmy uczestniczyć w tworzeniu pierwszej edycji konkursu 100 Procent i tym samym przyczynić się do rozwoju idei wolontariatu pracowniczego w Polsce. Całym sercem wspieramy wszystkie praktyki wolontariatu pracowniczego realizowane przez małe i średnie przedsiębiorstwa, które naszym zdaniem mają w sobie bardzo duży potencjał społeczny” |